Семеен център


IMG_4367

Espace Famille

Отдавна се канех да проверя едно местенце, близо до нас. Казва се Espace Famille. Предлага уютно място, пълно с играчки, където може да останеш за час-два с детето си и да общуваш с други майки. Уникалното при него е, че е безплатно! Тъй като в Белгия не сме свикнали да срещаме често безплатни услуги, подхождах с недоверие към идеята. Днес, след поредната дъждовна прогноза, реших, че си заслужава да пробвам. Облякох набързо скучаещото ми дете и се запътихме натам.

Бях много приятно изненадана от посрещането. Служителката се запозна с мен, обясни ми правилата, зададе ми приятелски въпроси за децата ми и за впечатленията ми от Белгия. След това ме представи на всяка една от другите жени. Веднага ми намери една детегледачка, с която да си говорим на руски и една майка, с която се разбирахме на английски. Обясни на всички, че не разбирам френски и ми предложи чаша кафе.

DSC_9607 DSC_9600

На една дъска се записват имената на децата, които са посетили центъра в съответния ден, за да е по-лесно на родителите да комуникират. След като записа и името на нашия Борис, домакинята се опита да го запознае с другите дечица. Начинанието завърши с неуспех – той вече беше погълнат от новия вълшебен свят на чуждите играчки 🙂

Обичайно се събират към 10 сутринта, пият кафе заедно, похапват и разговарят. На обяд има условия да затоплиш храната на бебето и да го нахраниш. Преди тръгване всички помагат да се приберат играчките по местата, да се измият купичките и лъжичките и да се подготви мястото за следващия ден. Ако искаш да допринесеш към по-приятната атмосфера може да пуснеш монета в специалната керамична жаба, да донесеш бисквити или сок. Чакам с нетърпение следващата среща, за да ги почерпя с български курабийки и да поиграем и навън в градината ако не вали 😉

Къде да отидем?

Този, който посетихме ние, се намира в La Maison des Enfants d’Etterbeek:

Espace Famille
Av. d’Auderghem, 233
1040 Etterbeek
02/646.46.96

 За другите квартали разгледайте списъка на този адрес:

Места за срещи на майки с деца

Briefly in English

Espace Famille is a wonderful place to take a toddler or small child. The welcome is so friendly and the facilities provided a great range of toys for the little ones. I really enjoyed meeting so many other parents and appreciated the kindness of the host. It gave me many opportunities to meet speakers of many other languages. This is the perfect place to give children the chance to play together safely and happily.

Вашият коментар

